Tvůj WEB je jako ingredience. Jak z něj vytvořit lahodný pokrm pro získávání zákazníků?

7

„Potřebuju udělat nový web.“
„A proč?“
„No ten 8 let starý nám nefunguje moc dobře na mobilu.“

Wow, tady by mnohý web designer zajásal, že má novou zakázku a udělá pro podnikatele nový web, který bude fungovat i na mobilu (tzv. responzivní). Udělá tedy nový web, podnikatel zaplatí dohodnutou cenu a má nový web – který se pěkně zobrazuje i na mobilu. A ejhle?

Změnilo se něco zásadního v získávání klientů?

„Musíte to nechat běžet nějakou dobu a uvidíte.“

Fajn, běží to nějakou dobu a ty tedy koukáš! Pár kamarádů ti pochválilo to, že máš konečně web, který se zobrazuje pěkně i na mobilu, jsou tam nové věci a vypadá to fajn. Můžeme si poplácat po zádech.

Hmm… a to je vše? Tohle stačí?

Je až k podivu, jak moc podnikatelů vnímá svůj web jen jako ekvivalent nějaké vytištěné marketingové brožury, kterou rozdává klientům a taky těm kamarádům. Tvůj nový web má teď moderní design a jsou tam novinky, které budou novinkami ještě nějaký čas.

Položil sis ale někdy otázku, jestli v tom nemůže být i něco jiného? Něco navíc?

Máš snad web jen kvůli tomu, abys měl nějaké to www na vizitce? Abys někomu mohl říct „podívej se kdyžtak na náš web“.
Opravdu se nedá web využít nějak líp?

Dá! A jak hodně líp! Jen to chce pochopit, že web opravdu není jen digitální náhražka tištěné firemní brožury.

Každý jistě bude souhlasit s výrokem, že žijeme v digitální době. To je fajn, ale co všechno to může znamenat pro tebe, jako podnikatele, a jak to můžeš využít na maximum pro tvé podnikání?

Místo toho jen, a někdy alibisticky, opakujeme, „nejdůležitější je stejně osobní doporučení„. Ano, má to svou sílu, ale je možné se na to 100% spolehnout? Je to opravdu to jediné co funguje?

Mít web, i když moderní a fungující na mobilech, není samospasitelné. Je to stejné, jako když vaříš guláš. Nemůžu přeci říct, že stačí dát kližku do hrnce a oalá, je tu guláš. Dobré maso je určitě zásadní ingredience celého výsledku, ale je to jen a pouze jedna ingredience. Co cibule? Co mé tajné koření? Co osvědčené postupy, které mám za ty roky vypilované tak, že celá rodina říká: „když táta vaří guláš, je to prostě TOP„.

Už vidíš ten rozdíl? Ano. Moderní a graficky hezký web, fungující na mobilu není opravdu celá odpověď na to, jak oslovit zájemce a získávat nové poptávky z internetu (pamatuješ? Říkali jsme si, že žijeme v digitální době).

Co ostatní ingredience? Jak lidé naleznou tvůj web, pokud hledají přesně takové služby, které nabízíš? Co je dokáže oslovit a přitáhnout? No a když tedy přijdou na tvůj web, co se vlastně děje, nebo by se mělo dít? Fajn, jsou na webu a opět si mohu alibisticky říct: „je to super, aspoň o mě ví„. A stačí to?

To je přesně stejné, jako kdyby vešli do tvé provozovny, koukli se, prošli po place a zase šup ven ze dveří. Safra, copak v té provozovně není schopný prodavač, který je dokáže zaregistrovat, oslovit a pokusit se s nimi navázat vztah, který může končit nějakou pěknou zakázkou? Hmm. Tak to by mělo být na tom „krásném a novém webu“ něco, co to zajistí?

A jak se vlastně do té mé provozovny dostali? Šli jen tak náhodou kolem?

Určitě budeš souhlasit, že spoléhat jen na to, že jde někdo „náhodou kolem“ nelze. Tedy pokud chceš opravdu prorazit a vydělávat.

Zde je pak další ingredience „našeho guláše“. Když už mám „super web“, co se tak zajímat o to, jak tam návštěvníky „pozvat“?

Vidíš, že to prostě není jen a pouze o tom, jak krásně vypadá tvůj web. Že celý výsledek není jen a pouze o jedné ingredienci, i když klíčové. Aby to celé fungovalo, tak to musí fungovat jako celek! Pěkně použít všechny ingredience receptu a mít ty správné postupy – jen tehdy z toho bude ten nejlepší guláš (a to nemyslím to hanlivé, že má někdo v něčem guláš, jen volím tento příměr, protože dobrý gulášek miluju).

Zajímá tě tohle téma víc? Zní ti to jako zajímavý směr? A chceš dostat maximum pro své podnikání, když už žijeme v té digitální době?

Napiš mi, mám připravená řešení pro lokální podnikatele.